Po schválení kurikulární reformy v roce 2004 byla posílena autonomie jednotlivých škol a
pedagogů. Školský zákon č. 561/2004 Sb. rozdělil odpovědnost za úroveň vzdělávání do 3
dokumentů: Národního programu vzdělávání (NVP), rámcových vzdělávacích programů
(RVP) pro jednotlivé typy škol a školních vzdělávacích programů (ŠVP) jednotlivých škol.
Všechny tyto dokumenty jsou povinně veřejně dostupné v informačních kanálech MŠMT,
resp. škol.
ŠVP definují profilaci školy a jejího absolventa, konkretizují vzdělávací obsah a metody jejich
osvojování, reflektují postavení školy v regionálním a sociokulturním kontextu, stanoví
způsob hodnocení žáků, ev. organizaci přijímacího řízení a státních zkoušek apod. Základní
součástí ŠVP je učební plán (např. u RVP G jde o výčet a časové dotace vyučovaných
předmětů dle ročníků a základní obsahové a realizační definice předmětů) a osnovy
(podrobnější obsahové, časové a organizační vymezení předmětů vč. metodiky výuky,
obsahu učiva a očekávaných výstupů).
Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.
Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.
Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.
Lucie Hlavicová | předsedkyně ASFAV
lucie@filmvychova.cz
Alexandra Forejt Lipovská | produkce ASFAV
alexandra@filmvychova.cz
Tereza Nová | šéfredaktorka webu
tereza@filmvychova.cz
© 2017-2021 Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s. | grafika: Pavel Burdych | web: rostanetek.cz | admin.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.