Označuje obecně pracovní postup týkající se metody vyučování v určitém oboru. Jde o
profesní vědu učitele. Předmětová nebo speciální didaktika jsou též někdy označovány jako
metodiky. Jde o teorie vyučování, které zkoumají zákonitosti vyučování konkrétního
odborného předmětu daného oboru. Svou činnost rozvíjí speciální didaktika ve vzájemné
spolupráci s ostatními pedagogickými obory, ze kterých vychází, opírá se o ně a zároveň jim
poskytuje podněty a východiska. Metodika předmětu filmová/audiovizuální výchova je úzce
napojena na filmovou teorii, z níž nutně čerpá, a není tedy možné stanovit metodiku
jednotnou. Metodických přístupů v tomto konkrétním případě existuje více (stejně jako
neexistuje jeden univerzální přístup k analýze filmového díla), jejich výběr závisí na věkové
skupině a na cílech vycházejících z RVP.
Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.
Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.
Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.
Lucie Hlavicová | předsedkyně ASFAV
lucie@filmvychova.cz
Alexandra Forejt Lipovská | produkce ASFAV
alexandra@filmvychova.cz
Tereza Nová | šéfredaktorka webu
tereza@filmvychova.cz
© 2017-2021 Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s. | grafika: Pavel Burdych | web: rostanetek.cz | admin.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.