Pojem lze chápat zhruba ve třech významech. V užším slova smyslu označuje v pedagogice
obsah školní výuky, jeho výběr a uspořádání a vztahuje se k projektování, tedy k přípravě
výuky. V širším významu je kurikulum chápáno jako komplexní program vzdělávacích
institucí. V podstatě odpovídá na otázky k čemu učit, koho a jak učit. V českém prostředí se
nejčastěji setkáme s použitím ve významu program nebo projekt výuky, tj. celek s
definováním cílů, vymezením obsahu, metod a organizace výuky. V rámci celostátní
přípravy vyučování se pak mluví o národním kurikulu, tj. obecném programu vzdělávání,
který zajišťuje, že se vyučuje určitý nezbytný a společensky dohodnutý obsah vzdělávání.
Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.
Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.
Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.
Lucie Hlavicová | předsedkyně ASFAV
lucie@filmvychova.cz
Alexandra Forejt Lipovská | produkce ASFAV
alexandra@filmvychova.cz
Tereza Nová | šéfredaktorka webu
tereza@filmvychova.cz
© 2017-2021 Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s. | grafika: Pavel Burdych | web: rostanetek.cz | admin.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.