V širším slova smyslu označuje teorii vzdělávání a vyučování. Je součástí pedagogiky
zabývající se formami, postupy i cíli vyučování. Didaktika nejdříve stanovuje metody
vyučování, které mají být vybrány podle stanoveného cíle; schopností a dovedností, k nimž
chce vyučující žáky a studenty vést a které chce rozvíjet. Její obsah lze rozdělit na tři
skupiny: vyučování (poznávací procesy a metody), obsah vzdělávání a cíle vzdělávání.
Důležitá je speciální didaktika – didaktika konkrétních vyučovacích předmětů. Zatímco
výtvarná nebo hudební výchova mají své oborové didaktiky, filmová/audiovizuální výchova ji
musí teprve získat, na jejím základě lze následně rozvíjet i metodologii a posléze i metodiku.
Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.
Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.
Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.
Lucie Hlavicová | předsedkyně ASFAV
lucie@filmvychova.cz
Alexandra Forejt Lipovská | produkce ASFAV
alexandra@filmvychova.cz
Tereza Nová | šéfredaktorka webu
tereza@filmvychova.cz
© 2017-2021 Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s. | grafika: Pavel Burdych | web: rostanetek.cz | admin.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.